تیزر تبلیغاتی چیست؟

ازاهمیت نقش تیزرهای تبلیغاتی چقدر آگاهی دارید؟ هدف تیزرتبلیغاتی این هست که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی را درمورد محصول تحریک کند. برای شما دراین نوشته در مجله تخصصی جغد از صفرتاصد ساخت تیزرهای تبلیغاتی شامل انواع تیزرهای تبلیغاتی، نمونه تیزر تبلیغاتی، قیمت تیزر تبلیغاتی و…حرف هایی خواهیم داشت. جایی نروید و لطفا درآخر نظراتتان را برای ما ثبت کنید.

منظوراز تیزرتبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی آگهی هست که بیننده قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، به شکل ویدئو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود. همانطور که گفته شد هدف تیزراین است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی را درباره محصولی تحریک کند. از ویژگی های بارز تیزر تبلیغاتی، کوتاه و خلاصه بودن آن هست. تیزرتبلیغاتی تا زمان رونمایی نهایی محصول و کارایی آن، ذهن مخاطب را درگیر می کند.

 آشنایی با مفاهیم کلیدی:

درادامه معنا و مفهوم برخی از کلمات کلیدی رایج در ساخت تیزرهای تبلیغاتی را برایتان شرح می دهیم. برای رفع ابهامات ذهنی خودتان به موارد زیر توجه کنید.

واژه تیزینگ:

 واژه teasing به معنای اذیت کردن می باشد. تبلیغاتی که  به نمایش درمی آیند و باعث می شد مخاطبان به فکر فرو بروند و در اصلاح آن ها را اذیت کنند، تیزینگ نامیده می شوند. در نهایت به نسخه کوتاه شده ویدیو تبلیغاتی تیزرمی گویند.

 نام دیگر تیزرتبلیغاتی:

تیزر تبلیغاتی که به انگلیسی Promotional teaser معنی می شود با نام  کلیپ کوتاه تبلیغاتی هم کاربرد دارد.

تعریف کلیپ تبلیغاتی:

در زبان عامیانه تیزر و کلیپ تبلیغاتی را یکی می دانند. در حقیقت کلیپ با تیزر متفاوت هست. وقتی شما یک ویدیو تدوین شده یا تدوین نشده از را در اختیار دارید و یک قسمتی از آن را برش می دهید به آن قسمت برش خورده کلیپ می گویند . به عبارتی کلیپ ساختار خاصی ندارد و صرفا یک قسمت برش خورده است .

 بایدهای ساخت یک تیزر تبلیغاتی خوب

 تنها و تنها یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه و حرفه‌ای روی ذهن مخاطب می‌نشیند و اثر خود را می‌گذارد. در وهله ی اول تیزر تبلیغاتی باید از نوع مخاطب و قشر مخاطب خود آگاهی کامل داشته باشد، برای مثال اگر تیزر برای بانوان جوان هست باید قالب تیزر با افکار و علایق آنان ها در یک راستا باشد. شایان‌ذکر است که یک تیزر تبلیغاتی خوب از نظر استراتژیک باید بی‌نقص باشد و دارای مفهومی خلاقانه باشد و درعمل و اجرا نیز بی نقض باشد.

 ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی در یک نگاه:

  1. غنی از ایده‌های خلاقانه و مفهومی باشد.
  2. دارای جذابیت‌های ظاهری باشد.
  3. خیلی سریع پیام را برساند.
  4. ساخت تیزر بر اساس نیاز مخاطبین نه بر اساس سلیقه کارفرما باشد.

آشنایی با انواع تیزر تبلیغاتی

در نگاه اولیه  و آماتورانه بین تیزرهای تبلیغاتی هیچ تفاوتی وجود ندارد. همه آن‌ها انیمیشن یا ویدئوهایی هستند که به‌منظور تبلیغ محصول یا خدماتی نمایش داده می‌شوند؛ اما وقتی تخصصی و علمی نگاه کنیم، تفاوت‌های بسیار زیادی را می‌توان بین آن‌ها پیدا کرد. این تفاوت در انواع تیزر تبلیغاتی در چگونگی ساخت تیزر، تکنیک‌های مورداستفاده در تیزر، زمان، مکان ساخت، تیزر دانش موردنیاز و غیره هست. البته تیزرهای تبلیغاتی نقاط اشتراک هم دارند. اما در کل هرکدام برای هدف معینی ساخته می‌شوند. تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارد. هرکدام هم دارای هدف مخصوص به خود است. تیزر انیمیشنی یک هدف دارد و تیزر رئال هدف مجزای دیگر. حتی دو تیزر انیمیشنی هم هدف ساخت متفاوت دارند.

انتخاب نوع تیزر تبلیغاتی مناسب به شناخت برند کمک زیادی خواهد کرد. هرچه تیزر متناسب‌تر باشد، بیشتر در ذهن می‌ماند. پس تقلید کورکورانه از بقیه را کنار گذاشته و به دنبال انتخاب یکی از بهترین انواع تیزر تبلیغاتی برای تبلیغ کسب‌وکار خود باشیم. به‌طورکلی انواع تیزرهای تبلیغاتی شامل دسته‌بندی زیر هست:

  • تیزر تبلیغاتی رئال
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی موشن‌گرافیک
  • تیزر تبلیغاتی استاپ‌موشن

باید اضافه کرد که برای هر نوع، زیرمجموعه‌های مختلفی داریم. این زیرمجموعه‌ها تخصصی بوده و در جلسه بین متقاضی و شرکت تبلیغاتی جغد تعیین می‌شود.

تیزر تبلیغاتی رئال

تیزر تبلیغاتی رئال همان چیزی هست که شما می‌بینید یعنی واقعیت. در یک تیزر تبلیغاتی رئال، در تمامی تصاویر و اپیزودهای مختلف از افراد واقعی مختلف بدون هیچ تغییری استفاده می‌شود. البته ممکن هست که در پشت زمینه، تغییرات گرافیکی و تدوین صورت‌گرفته باشد؛ اما بازیگران آن، افرادی هستند مثل من و شما. تیزرهای تبلیغاتی رئال به دلیل طرف‌داران زیاد، بسیار رایج شده‌اند. دو مزیت تیزر تبلیغاتی رئال برقراری سریع ارتباط با کاربر و نداشتن محدودیت سنی و پوشش دادن تمام موضوعات هست.

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

همان‌طور که می‌دانید از اهمیت نقش علم کامپیوتر و استفاده از دانش‌های نرم‌افزاری نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی در اوایل باهدف جلب‌توجه کودکان و نوجوان وارد بازار شد؛ اما تکنولوژی جلو زد و انیمیشن گروه بزرگسالان را هم موردتوجه قرارداد.

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

این تیزر تبلیغاتی ترکیبی از دو نمونه رئال و انیمیشن هست. حالا به دو صورت انجام می‌شود: در پشت‌صحنه از موقعیت‌های واقعی استفاده می‌شود و بازیگران آن کاراکترهای انیمیشنی هستند یا بالعکس. هرچه هست، هر دو تکنولوژی در ساخت این انیمیشن‌ها استفاده می‌شود. با ساخت این نوع تیزر تبلیغاتی انیمیشن می‌توان گروه سنی نوجوان و جوان را خیلی خوب مورد هدف قرارداد.

تیزر تبلیغاتی موشن‌ گرافیک

یکی از رایج‌ترین انواع تیزر تبلیغاتی هست که این روز نرخ تولید آن رو به افزایش است. تصویرسازی دانشی هست که در ساخت این نوع تیزر تبلیغاتی به کار گرفته می‌شود. در واقع، بعد از سناریونویسی و استوری‌برد تمامی اطلاعات لازم در اختیار تصویرساز قرار می‌گیرد و او کاراکترهای موجود را به‌صورت تصویر متحرک درمی‌آورد. موشن‌گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی و وایت بردی سه نوع رایج این نوع تیزر تبلیغاتی هستند. از موشن‌گرافیک بیشتر در اینترنت و شبکه‌ای اجتماعی استفاده می‌شود.

تیزر تبلیغاتی استاپ‌موشن

تیزر تبلیغاتی استاپ‌موشن از نظر طراحی و ساخت، قیمت خیلی بیشتری نسبت به بقیه دارد. چیزی شبیه به موشن‌گرافیک است؛ اما حرفه‌ای‌تر. این تکنیک بیشتر در فیلم‌سازی و برای تلویزیون مورداستفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر در این روش ابتدا یک المان ثابت را می‌کشند و سپس با حرکت جزئی و کشیدن و ترکیب آن‌ها، فیلم‌برداری می‌کنند. همان چیزی است که شما در دفتر نقاشی انجام می‌دادید. در ده برگ یک فرد می‌کشید که در هرکدام کمی جا بجا می‌شود و سپس با ورق زدن، به‌نوعی فرد در حال حرکت است.

معرفی قالب‌ها و سبک‌ها برای تیزر تبلیغاتی

قالب‌ها معمولاً متناسب با مخاطب و نوع کسب‌وکار انتخاب می‌شوند و تلاش می‌کنند تا بسته به موضوع تبلیغ، بهترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشند. ازاین‌جهت می‌توان چنین دسته‌بندی برای تیزرهای تبلیغاتی قائل شد:

توصیفی

این سبک از تیزر در قالب معرفی یا اطلاع‌رسانی درباره یک محصول یا خدمت ساخته می‌شود و مشخصاً به ویژگی‌ها و امکانات موضوع مورد تبلیغ اشاره می‌کند و بیشتر مورداستفاده مخاطبین منطقی و تحلیلگر است.

داستانی

در این سبک، موضوع یا ایده تبلیغاتی در قالب یک داستان یا خاطره بازگو می‌شود. به‌این‌ترتیب، حس جذابیت محصول یا خدمت، در قالب یک تجربه ارائه می‌شود که علاوه بر سرگرم‌کنندگی، مؤثر هم هست.

تخیلی

با استفاده از مفاهیم بدیع و نو، به شکلی هنرمندانه یا هیجان‌انگیز، موضوع موردنظر در لفافه‌ای از تخیل و سرگرمی پیچیده شده و به شکلی شیرین و دل‌فریب به مخاطب عرضه می‌شود و از قدرت اثرگذاری بالایی برخوردار است.

2 مزیت تیزر تبلیغاتی

حـــــرفـــه‌ای‌گـــــری

شما می‌توانید در تیزر تبلیغاتی خود علاوه بر هویت بصری، تخصص و حرفه‌ای‌گری‌تان را نیز به رخ مخاطب بکشید و به این شکل بارهاوبارها در معرض دید او قرار بگیرید. چنین تیزر تبلیغاتی می‌تواند به محبوبیت شما در نزد مخاطب نیز بیفزاید و برند شما را به‌سادگی بر سر زبان‌ها بیندازد چه در فضای عمومی و چه در دنیای دیجیتال

مـــانـــدگــــــــــاری

تیزر تبلیغاتی خوب شما را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند. بر اساس علم روان‌شناسی میزان ماندگاری تصاویر نسبت به کلمات در حافظه انسان بیشتر است و معمولاً افراد برای به‌خاطر سپردن مفاهیم از تصویرسازی استفاده می‌کنند، تیزر تبلیغاتی مجموعه‌ای از بهترین تصویرها از کسب‌وکار شماست.

کاربردهای تیزرهای تبلیغاتی

ممکن است که برای شما این سؤال پیش بیاید که خوب ما یک تیزر را هم سفارش دادیم این تیزر تبلیغاتی چقدر می‌تواند برای ما اثربخش بوده و چطور و در چه مکان‌هایی اثربخشی آن بالاتر است.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید که شما برای ساخت تیزر تبلیغاتی یک‌بار هزینه می‌کنید اما به‌دفعات مختلف می‌توانید از آن در مکان‌های مختلف استفاده کنید:

  • همایش‌ها و کنفرانس‌ها
  • رسانه‌های تصویری عمومی و خصوصی
  • تلویزیون‌های شهری
  • وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی
  • گزارش‌دهی و بازاریابی
  • نمایشگاه‌ها و رویدادها

قیمت تیزر تبلیغاتی

تعرفه و قیمت تیزرهای تبلیغاتی متفاوت هستند. برای اطلاع از قیمت تیزرهای تبلیغاتی آژانس تبلیغاتی جغد همین حالا با ما تماس بگیرید یا از طریق نرم‌افزار پایین سایت سؤال خود را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *